نوشته شده توسط : ارسلان احیایی

سيستم مديريت محتوا (CMS) و نقش آن در طراحي وب سايت ها

مديريت محتوا نقش زيادي در تجارت امروز دارد و پايه و اساس وبلاگ نويسي، انتشار اخبار، توضيحات محصولات و … در وب سايت است. براي افزايش رنك وب سايت، نياز اصلي داشتن يك سيستم جامع مديريت محتوا است. همچنين استفاده از تجارب طراحان حرفه اي براي طراحي وب سايت ريسپانسيو ضروريست.
سيستم مديريت محتوا (Content Management System) يك برنامه رايانه‌اي است كه امكان انتشار، ويرايش و مديريت محتوا، سازماندهي، حذف و نگهداري از طريق يك رابط مركزي را فراهم مي‌كند. يك سيستم مديريت محتوا از دو عنصر تشكيل شده است:
1- نرم‌افزار مديريت محتوا، كه به مدير محتوا يا نويسنده، كه ممكن است دانش لازم در مورد زبان نشانه گزاري (HTML) را نداشته باشد، اجازه مي‌دهد تا ايجاد، ويرايش و حذف محتواي يك وب سايت را بدون نياز به تخصص يك وب مستر ( طراحان وب سايت يا مديران وب‌سايت و وبلاگ) مديريت كند.
2- نرم‌افزار تحويل محتوا ، كه با تفسير و استفاده از آن اطلاعات وب سايت را بروز رساني مي‌كند.
سيستم مديريت محتوا از دهه ي نود ميلادي به وجود آمد. از رايج ترين سيستم هاي مديريت محتوا كه به صورت عمومي و رايگان استفاده مي شوند، مي توان به جوملا و همچنين وردپرس اشاره كرد كه در طراحي وب سايت استفاده مي شود.
بسياري از شركت ها در انجام دادن بروزرساني ها روي وب سايت خود با مشكل مواجه هستند. بيشتر اوقات هم در بارگزاري كردن مطالب روي وب سايت به وسيله ي سرويس هاي عمومي تاخير پيش مي آيد. به همين دليل مخاطبين و يا مشتريان نمي توانند مطالب بروز را روي سايت ببينند. اين امر باعث مي شود كه سايت گوگل براي ليست كردن وب سايت اين شركت ها در ليست جستجوي كاربران، آن ها در اولويت نمايش قرار ندهد.
يك سيستم مديريت محتوا كه داراي طراحي ساده است، به كساني كه هيچ گونه دانش برنامه نويسي يا طراحي وب سايت ندارند كمك مي كند كه مطالب خود را با سرعت زياد بر روي وب سايت شركت يا خودشان بارگزاري كنند. اين موضوع در شركت هاي طراحي وب سايت و يا در بخش فناوري اطلاعات شركت ها باعث مي شود كه تماس هاي غير ضروري به حداقل برسد و در نتيجه بازده كاري بالا برود. بارگزاري با حداكثر سرعت ممكن در هر وب سايتِ حرفه اي، نكته اي كليدي مي باشد.
براي برخي از شركت ها داشتن سايتي كه خودشان بتوانند كارهاي مربوط به طراحي وب سايت را روي آن انجام دهند راهكار خوبي به نظر مي رسد. ولي در هر صورت مشورت با شركت هاي حرفه اي طراحي وب سايت براي طراحي سايت و گسترش دادن آن امري ضروري است. توجه داشته باشيد كه در طراحي سايت، داشتن ظاهر خوب مهم است ولي همه ي موضوع نيست. سايت شما بايد به صورت مداوم آناليز و بروز شود تا ميزان مخاطبان يا مشتريان شما بيشتر و بيشتر شود. استفاده ي درست از كلمات كليدي در طراحي وب سايتتان باعث مي شود كه بيشتر ديده شويد.
نكته ي بسيار مهم ديگر: با توجه به رايج شدن بسيار زيادِ استفاده از گوشي هاي هوشمند همراه به جاي كامپيوترهاي شخصي و لپ تاپ ها، طراحي سايت شما بايد به گونه اي انجام شود كه روي صفحه ي تمام موبايل ها (با سيستم هاي عامل گوناكون) نيز به وضوح نمايش داده شود.
در آخر لازم به ذكر است كه اگر در زمينه ي طراحي وب سايت درست اقدام كنيد، تمامي هزينه هاي طراحي شما با سودي كه از طريق افزايش رنك شما بدست مي آيد جبران مي شود. دليل اين موضوع هم ساده است با افزايش رنك، شما راحت تر در موتورهاي جستجو گر مثل گوگل توسط افراد ديده مي شويد. در نتيجه ميزان مخاطبين و مشتريان شما هم روز به روز بالا مي رود.
پيشنهاد ما به شما استفاده از يك سيستم مديريت محتواي قوي و شخصي است، البته به همراه كمك گرفتن از تجربه ي طراحان حرفه اي سايت براي داشتن يك وب سايت ريسپانسيو است. متخصصين سئو براي انجام مراحل بهينه سازي روي سايت شما و در نتيجه افزايش يافتن رنك وب سايت به شما كمك خواهند كرد.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی وبسایت , CMS , طراحی سایت ریسپانسیو ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ارسلان احیایی

 

برای ساخت یك وب سایت گردشگری ابتدا باید در نظر داشت كه نیازهای هر مجموعه به نوع و تعداد مشتریان آنها رابطه مستقیم دارد. وب سایت های گردشگری كه در جذب مخاطب و مشتری موفق هستند به صورت اتفاقی این موفقیت را كسب نكرده اند.

 

وب سایت های گردشگری كه در جذب مخاطب و مشتری موفق هستند عمدتا از ویژگی های مشتركی برخوردار هستند كه در ادامه شما را با برترین آنها آشنا می كنیم :

- خودتان را به جای مشتری خود فرض كنید :

اپراتورهای مجموعه های گردشگری ، تورها و مقاصد خود را به صورت كامل می شناسند. ولی آن تورها برای خیلی از مشتریان اولین تجربه در كشور مقصد می باشد. برای مثال سال گذشته مردم از رفتن به تمام نقاط آفریقا به دلیل بیماری ابولا منصرف شده اند، غافل از اینكه شیوع بیماری كیلومترها با آنها فاصله داشته.

برخی از مسافران مقاصد خاصی را مد نظر دارند و با جستجو در مجموعه های گردشگری به دنبال یافتن بهترین گزینه می باشند، پس مطمئن شوید كه در سایت دلایلی كه شما را از رقیبان خود برجسته تر می كند را ارائه كرده اید. سایر مسافران به دنبال الهام گرفتن از سایت شما برای انتخاب مقصد خود هستند، پس می بایست از عكسهای با كیفیت، بزرگ و جذاب جهت نمایش مقاصد استفاده كنید و مطالب مفید در خصوص مقصد مورد نظر را در سایت خود قرار دهید.

همچنین ارتباط (Link) بین تورهای خود قرار دهید، اگر ما چند تور مختلف برای یك مقصد یا كشور دارید مطمئن شوید كه به یكدیگر متصل (Link) هستند تا مشتریان بتوانند بهترین گزینه مورد نظرشان را انتخاب كنند.

- كار كردن و دسترسی ها در سایت شما باید ساده باشد :

اگر طراحی وب سایت شما برای بازدیدكنندگان گیج كننده، آهسته یا دشوار باشد، آنها برای خروج از سایت شما و یافتن سایتی ساده تر، تردید نخواهند كرد.

همه صفحات را در سایت شما برابر نیستند، برخی از صفحات نمای اصلی و اولیه، دیگران اطلاعات زمینه و ثانویه هستند. از سوی دیگر صفحات تور كلید فروش تورهای شما هستند. با توجه به آن، باید مطمئن شوید كه صفحات وب كلیدی، دارای اولویت بیشتری از صفحات دیگر هستند. تمركز اصلی صفحه نخسب باید جستجو و یا مرور تورهای شما توسط مردم باشد، پس حتما این اولویت را در نظر داشته باشید. ارائه نمونه ای از تورهای شما می تواند مثال خوبی در این زمینه باشد.

هنگامی كه بازدید كننده ای تصمیم به خرید یكی از تورهای شما را داشته باشد، سایت شما باید به دو هدف برسد :

1- ایجاد تمایل به باز كردن و مطالعه تور. با عكاسی خوب و شرح مناسب تورهای شما

2- تشویق به خرید یا رزرو تور، مهمترین بخش كل عملیات دكمه رزرو، فرم درخواست یا شماره رزرو شما است.

- نشان دهید چه چیزی باعث برتری شركت گردشگری شما است :

در حالی كه تمام شركتهای گردشگری در حال ارائه تورهای منحصر به فرد می باشند، شانس رقابت در فروش آن تورها تقریبا یكسان است. نشان دادن اینكه چرا تورهای شما برای مسافرانتان گزینه مناسب تری است، عامل اصلی در فروش تورهای شما خواهد بود. مشخصا ارائه اطلاعات و تشریح مناسب مقاصدتان به نحوه ای كه بازدیدكنندگان سایت شما تصمیم به سفر به آنجا را اتخاذ كنند امری مهم است، اما شما در اینجا نیاز به اضافه كردن و نمایش برتری های خود نسبت به رقیبانتان خواهید داشت.

به عنوان مثال شما یك پیشنهاد برای "سیم ریپ" در كامبوج دارید، مسلما تمامی تورها "معابد انگكور وات" و "معبد بایون" را شامل می شود. باید عوامل مورد توجه در تفاوتهای تورها خود را بیابید - آیا شما هنگام طلوع آفتاب در آن مكانها برای عكاسی و رهایی از جمعیت زیاد خواهید بود؟ آیا تور شما شامل دوچرخه سواری و سواری بر روی فیلها خواهد بود؟ یا شاید شما معابد دورافتاده تر و خلوت تر را برای تورهای خود در نظر گرفته اید – این عوامل موجب فروش قدرتمند شما خواهد شد.

- اعتبار شما و اطمینان به مخاطبان:

زمانی كه مشتری توری را خریداری می كند، مبلغ قابل توجهی را پرداخت می كند در حالی كه هنوز هیچ خدماتی دریافت نكرده است. پس اطمینان یكی از موضوعاتی است كه باعث پیروزی شما می شود. طراحی وب سایت مدرن و حرفه ای قدم اول شما خواهد بود. مردم با مشاهده وب سایت شما، شركت شما را قضاوت می كنند.

دریافت پیشنهادات و نظرهای مسافران نیز می تواند به اعتماد مخاطبانتان كمك كند(البته با فرض مثبت بودن آنها). به ویژه استفاده از سایتهای دیگری كه در این زمینه تخصص دارند.( مثل Tripadvisor). سعی كنید مسافرانتان را پس از بازگشت از سفر، به نوشتن نظراتشان تشویق كنید و نظراتشان را در سایت خود (در بخش تورهای مرتبط) قرار دهید.

- تصاویر زیبا و جذاب :

كیفیت تصاویر و سایز آنها (همانطور كه از قبل به آن اشاره شد) نقش بسزایی در جذب مشتریان شما خواهد داشت. تصاویری انتخاب كنید كه مخاطب را به مشاهده مقاصد نزدیك كند.

 

تهیه شده توسط تیم تحریریه ایده پرداز



:: برچسب‌ها: گردشگری , طراحی وب سایت , طراحی سایت , وب سایت گردشگری , بازاریابی آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ارسلان احیایی

پرداخت به ازاي كليك نوعي از تبليغات در طراحي وب سايت ها و يا طراحي اپليكيشن موبايل است كه داراي اثرگذاريِ بالا در جذب مخاطب در زمان  كم است. سرعت ارائه كردن اين سرويس از خدمات سئو (بهينه سازي براي موتورهاي جستجوگر) كمتر است و كار كردن با آن راحت است.

 

 

در بازاريابي اينترنتي پرداخت به ازاي كليك نوعي از تبليغات است كه شما بعد از بازديد از تبليغ به وبسايت ديگري يا اپليكيشن موبايل خاصي هدايت مي شويد. هزينه ي تبليغات بر اساس تعداد كليك روي آن تبليغ و مراجعه به وب سايت يا اپ موبايلِ شركت تبليغ كننده، به موسسه ي ارائه كننده ي تبليغات آنلاين پرداخت مي شود.
گرچه تعداد زيادي از كاربران ممكن است كه ترجيح بدهند روي محتواي اصلي وب سايت كليك كنند اما تخمين زده شده كه حدوداً بين 25 تا 34 درصد كليك ها روي اين نوع تبليغات انجام مي شوند. پس مشخص است كه شركت ارائه كننده ي تيليغات اينترنتي با انتخاب درست كلمات كليدي مي تواند مراجعين زيادي را به سمت مقصد موردنظر تبليغ كننده هدايت كند و در ازاي آن مبلغ بيشتري درآمد كسب كند. در اين جا به چند مورد از مزاياي اين سبك از تبليغ اينترنتي اشاره مي شود:

1- هدف گذاري تبليغ گسترده:

تبليغ كننده مي تواند به ميزان قابل توجهي مخاطب دسترسي داشته باشد.

2- اتلافِ سرمايه ي كم:

با انتخاب كلمات كليدي صحيح (كه شامل تطابق عيني با عبارت، تطابق با كلمات عبارت بدون در نظر داشتن ترتيب و تطابق با بخشي از كلمات عبارت است) تبليغ كننده مي تواند مطمئن باشد كه تبليغ فقط در موارد مربوط به خدماتش نشان داده مي شود.

3- قابليت پيش بيني كردن بيشتر است:

حجم ترافيك سايت، رتبه بندي (Ranking)، هزينه ها و بازده ي آن نسبت به خدمات سئو (SEO) بيشتر قابل حدس زدن است.

4- سرعت ارائه ي تبليغ بالا:

تبليغات آنلاين به روش پرداخت به ازاي كليك معمولاً چند ساعت بعد از سفارش گذاري نمايش داده مي شود، كه اين زمان هم نسبت به سئو به صرفه تر است.

5- كار كرد آسان:

بر خلاف سئو كه به مهارت بالا و زمان زياد احتياج دارد كار كردن با اين روش آسان است.

6- بازده ي بالا:

به خاطر داشتن ميزان مخاطب بالا طبيعتاً بازده ی این نوع تبلیغات هم بالاست.
 
 
 
 
در تبليغات با اين روش بايد به اين دو نكته حتماً توجه داشت:

1- رقابت در زمينه ي قيمت:

به خاطر موثر بودن زياد اين روش گاهي پيشنهاد مبالغ براي انتخاب كلمات كليدي تا حد غير منطقي بالا مي رود. به دليل همين رقابت ها بين شركت هاي تبليغاتي گاهي قيمت هاي بالا و غير منطقي ای به متقاضيان تبليغ اعلام مي شود كه باعث پشيمان شدن آنها از تبليغ مي شود.

2- بودجه ي شركت ها:

اين سبك از بازاريابي اينترنتي براي شركت هاي داراي بودجه ي كم و يا داراي ميزان محصولات كمتر، كه در بلند مدت قصد پيشرفت دارند توصيه نمي شود.
 
 
 
 
در پايان مطلبي درباره ي كليك هاي غير واقعي هم ذكر مي شود. كليك هاي غير واقعي شامل موارد زير مي شود:
 
كليك‌هايي كه خود ناشر آگهي بر تبليغ انجام مي‌دهد، ناشر تبليغ مشوق‌هايي براي كليك بر روي تبليغات در نظر مي‌گيرد، استفاده از ابزارهايي كه منجر به ايجاد كليك هاي اتوماتيك و يا افزايش ترافيك مي‌گردد و استفاده از ربوت‌ها.
 
كليك روي تبليغات گوگل بايد در نتيجه علايق كاربر و به صورت واقعي باشد. هر روشي كه باعث شود به طور مصنوعي و ساختگي (كليك هاي غير واقعي) بر روي تبليغات كليك شود، در خط مشي هاي مرتبط با برنامه ها به شدت ممنوع شده است و با آن برخورد مي شود.
 
 
 
تهيه شده توسط تيم تحريريه ايده پرداز


:: برچسب‌ها: تبليغات اينترنتي , طراحي اپليكيشن موبايل , اپليكيشن موبايل , كلمات كليدي , تبلیغات گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ارسلان احیایی

اتوماسيـون هاي اداري مزاياي استفاده از آنها در تمام كسب و كار ها

اتوماسيون اداري سال ها است كه در سازمان ها و ادارات پر جمعيت مورد استفاده قرار مي گيرد و در ايران نيز اغلب سازمان ها و شركت هاي دولتي مجهز به اين نوع سيستم ها هستند.

امروزه با توجه به بازخورد مثبتي كه از استفاده كاربردي اتوماسيون ها بدست آمده است، بسياري از دفاتر و مجموعه هاي كوچك و متوسط را به سمت توليد اتوماسيون هاي اداري جهت بهينه سازي فعاليت هاي اداري روزمره خود هدايت كرده است. اتوماسيون هاي اداري ويژه دفاتر گردشگري، موسسات آموزشي و مجموعه هاي مستقل خبرگزاري، نمونه هايي از اين گونه مجموعه هايي است كه از اتوماسيون اداري بهره مند شده اند.
اتوماسيون اداري چيست ؟
به مجموعه نرم افزار ها و سخت افزار هايي اشاره دارد كه هدف آنها متمركز سازي، خودكار كردن، ساده سازي و در كل ايجاد يك روند از پيش تعيين شده سيستمي است كه كليه كاربران يك مجموعه از آن جهت انجام امور خود استفاده مي نمايند. با پيشرفت چشم گير فناوري در سال هاي اخير، اغلب اتوماسيون هاي اداري كاملا نرم افزاري شده اند و به تازگي به صورت اپليكيشن هاي موبايل نيز در اختيار كاركنان مجموعه ها قرار مي گيرد.
مزاياي بهره گيري از اتوماسيون هاي اداري :
 
ذخيره يكجا و متمركز اطلاعات ( Data Storage and Manipulation ) :
از ويژگي هاي يك اتوماسيون اداري مناسب، ذخيره اطلاعات عمومي و محرمانه يك سازمان به صورت متمركز است كه به انواع روش هاي به روز رمزگزاري داده در سرور هاي سازمان ثبت مي شوند و اعضا با توجه به سطوح دسترسي و پست هاي سازماني خود، اطلاعات را جستجو و دريافت مي نمايند.
مديريت داده ها ( Data Management ) :
استفاده به جا و بهينه از داده ها از نياز هاي اصولي هر مجموعه و كسب و كار فعالي است. امروزه ايجاد فرايند هايي كه داده را به اطلاعات مفيد ( Knowledge ) و قابل استفاده تبديل كند از ضرورت هاي اساسي سازمان ها است كه توسط اتوماسيون هاي اداري يكپارچه قابل انجام است.
تبادل اطلاعات ( Data Exchange ) :
از اهداف اصلي هر اتوماسيون اداري، مديريت ارتباطات و تبادل داده ها بين اعضاي سازمان است. اين انتقال اطلاعات بايستي در بستري ساده، سريع و دقيق باشد تا اطلاعات به بهترين نحو ممكن در بين اعضا تقسيم شود.
دقت :
كاهش خطا از اساسي ترين نتايج مورد هدف هر سازماني در هنگام استفاده از اتوماسيون هاي اداري است و اين گونه سيستم ها در صورت نبود باگ هاي فني، مي توانند با دقت 100% اطلاعات صحيح را ذخيره و انتقال دهند.
صرفه جويي در زمان و هزينه :
اتوماسيون هاي اداري جامع با ساده سازي و خودكار كردن فرايند هاي روزمره، نقش اساسي در مديريت و صرفه جويي زمان دارند و همچنين كاهش استفاده كاغذ و حمل و نقل باعث كنترل هزينه هاي جاري مي شود.
اتوماسيون هاي اداري، همانطور كه اشاره شد نقش بسزايي در ايجاد روند هايي منظم و سازمان يافته دارند كه مي تواند بطور قابل ملاحظه اي در صرفه جويي هزينه ها، زمان و منابع به هر كسب و كاري كمك كند.



:: برچسب‌ها: اتوماسیون اداری , اتوماسیون های اداری , اتوماسیون های اداری دفاتر گردشگری , اتوماسیون جامع ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()